Jump to content

Invandrare i Danmark ska tvingas...


Moongoose
 Share

Recommended Posts

Nej, Har han fått tillstånd att bo i Sverige så ska han få stanna i Sverige såklart, Det är sådana som inte fått tillstånd att bo här som ska utvisas

Edit: @DarkJak: Finns väl jävla många ställen man kan skicka danskar till?

Vilket land vill ta emot kriminella, som inte ens kommer från det egna landet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att man inte kan skicka iväg danskafödda nånstans.

Invandrare kan man ju skicka tillbaka där dom kommer ifrån...

Mår du bra människa?

Igen, vet du vad fängelse är?

Kan du så jävla lite?

Är man svensk medborgare är man.

Då åkar man in i fängelse.

Och om nån jävla muhammed får ett bidrag så låt jäveln få det.

Vad fan har det med dig och göra?

Du lever ditt liv, dina föräldrar tjänar pengar de betalar skatt, något av det går till några invadrare.

Tror du att det blir skillnad om invandrare inte får pengar?

Skatten är samma.

En svensk är inte mer värd än en utläning.

Glöm inte bort att svenskarna är invandrare.

Invandrat till sverige och försökte visa att de är bättre än samerna.

Kan in inget så tycker jag att ni ska ta ut tangentbods sladden och inte skriva någo mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår du bra människa?

Igen, vet du vad fängelse är?

Kan du så jävla lite?

Är man svensk medborgare är man.

Då åkar man in i fängelse.

Och om nån jävla muhammed får ett bidrag så låt jäveln få det.

Vad fan har det med dig och göra?

Du lever ditt liv, dina föräldrar tjänar pengar de betalar skatt, något av det går till några invadrare.

Tror du att det blir skillnad om invandrare inte får pengar?

Skatten är samma.

En svensk är inte mer värd än en utläning.

Glöm inte bort att svenskarna är invandrare.

Invandrat till sverige och försökte visa att de är bättre än samerna.

Kan in inget så tycker jag att ni ska ta ut tangentbods sladden och inte skriva någo mer.

Och lär dig stava innan du rör tangentbordet igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår du bra människa?

Igen, vet du vad fängelse är?

Kan du så jävla lite?

Är man svensk medborgare är man.

Då åkar man in i fängelse.

Och om nån jävla muhammed får ett bidrag så låt jäveln få det.

Vad fan har det med dig och göra?

Du lever ditt liv, dina föräldrar tjänar pengar de betalar skatt, något av det går till några invadrare.

Tror du att det blir skillnad om invandrare inte får pengar?

Skatten är samma.

En svensk är inte mer värd än en utläning.

Glöm inte bort att svenskarna är invandrare.

Invandrat till sverige och försökte visa att de är bättre än samerna.

Kan in inget så tycker jag att ni ska ta ut tangentbods sladden och inte skriva någo mer.

Du verkar inssat i det här?

jag vet inte vad du tror eller hittar på men om vi inte skulle betala skatt till "muhammed "som du sa, så skulle de pengar gå till svergies skuld vilket jag tycker skulle vara bra

spelar ingen roll vem muhammed är, han kan vara svensk eller invandrade!

Fängelse kostar ändå en massa pengar det är inte gratis om du tror det, det kostar att ha anställda på ett fängelse det kostar mat osv >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inssat i det här?

jag vet inte vad du tror eller hittar på men om vi inte skulle betala skatt till "muhammed "som du sa, så skulle de pengar gå till svergies skuld vilket jag tycker skulle vara bra

spelar ingen roll vem muhammed är, han kan vara svensk eller invandrade!

Fängelse kostar ändå en massa pengar det är inte gratis om du tror det, det kostar att ha anställda på ett fängelse det kostar mat osv >_<

Såklart,

Men ska fängelsen bara vara för svenskar?

Och Invandrarna ska bara ut?

Uppfatta mig inte fel!

Jag älskar sverige och svenskarna är väldigt trevliga personer.

Jag är svensk, det är alla medborgare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

>_<

Neandertalare var först.

Inte till Sverige, tror människan var homosapiens vid den tidpunkten det bosatta sig i Sverige.

@Anathema: Inte så konstigt att han sa så, det är tydligen inte politisktkorekt att berätta sanningen om bosättnigen i Sverige.

Sen så kan du ju tänka lite själv. Isen smälte ju i syd först, alltså kunde folk bosätta sig i söder före samerna eftersom det fortfarande is däruppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte till Sverige, tror människan var homosapiens vid den tidpunkten det bosatta sig i Sverige.

@Anathema: Inte så konstigt att han sa så, det är tydligen inte politisktkorekt att berätta sanningen om bosättnigen i Sverige.

Sen så kan du ju tänka lite själv. Isen smälte ju i syd först, alltså kunde folk bosätta sig i söder före samerna eftersom det fortfarande is däruppe.

Ok, sorry.

Får snacka med min dumma so lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är en jättebra idé som Sverige borde ta efter.

Mahalo: Hur vi kan tycka att det är rimliga krav? För oss västerlänningar är sakerna som står i kontraktet inga krav utan en självklarhet. I våran kultur har alla rätt till en utbildning, vi respekterar andras åsikter och tar avstånd från könsstympning, tvångsäktenskap och terrorism. Invandrare som kommer hit från fjärran länder har i vissa fall inte samma värderingar som vi och därför ser jag inget dåligt med att vi gör dem införstådda med vilka regler som gäller här genom att låta dem skriva på ett kontrakt. Det är inga "orättfärdiga fascistiska krav" utan ett sätt att hjälpa dem att anpassa sig till vårat samhälle.

Haho! Rimliga krav..? Nu är du ute och cyklar utan hjälmen igen lillebror... akta dig för bilen! Ah... to late.

För oss västerlänningar är sakerna som står i kontraktet inga krav utan en självklarhet. I våran kultur har alla rätt till en utbildning, vi respekterar andras åsikter och tar avstånd från könsstympning, tvångsäktenskap och terrorism.
Du resonerar ju som en robot, och generaliserar icke västerländska kulturer som lägre stående. Tror du att västerlänningar är de enda personer som motsätter sig mot könstympning, tvångsäktenskap, kvinnoförtryck och terrorism? Det finns ett motstånd mot sånt i mellanöstern också. Problemet ligger i att muslimer kommer från länder kantade av krig och oroligheter. Från länder där det inte finns någon som helst anledning att känna tillit för västerlänningar. För att sedan skeppas iväg till länder där intolerans och fördomar flödar fritt mot dessa människor. För att skapa en god tillvaro mellan olika grupper så krävs det att man möts på halva vägen. Det räcker inte med att ta hit folk från olika kulturer, för att sedan fösa ihop dem med varanda på invandrartäta områden utan en svensk i sikte och sedan ge sig själv en klapp på axeln och säga att dem ska vara tacksamma för att får komma hit.

Var finns stödet? Och nej jag talar inte om socialbidrag, jag talar om det mänskliga stödet, var finns människorna som vill hjälpa dem att integrera sig till samhället, utbilda dem och visa att alla västerlänningar inte är en bunt krigsgalna dårar som bombar deras byar och dödar deras barn. Du påstår att "ni" respekterar andra personers åsikter, hur går det ihop ifall "ni" tycker att det är rätt att påstå att det är rätt att muslimer ska bli behandlade som terrorister innan de ens får chansen att öppna käften. Är detta en av självklarheterna som du talar om? Att bli dömd på förhand tillhör alltså västerländska traditioner? Hur skulle du gilla ifall du var tvungen att skriva ett kontrakt där det står att om polisen så vill, har rätt att tvinga dig att ge ut information om du misstänks ha kopplingar till terrorister. Sådana här lagar kommer inte bara att skapa missnöje, de kommer också att missbrukas, och oskyldiga människor kommer att drabbas.

Invandrare som kommer hit från fjärran länder har i vissa fall inte samma värderingar som vi och därför ser jag inget dåligt med att vi gör dem införstådda med vilka regler som gäller här genom att låta dem skriva på ett kontrakt. Det är inga "orättfärdiga fascistiska krav" utan ett sätt att hjälpa dem att anpassa sig till vårat samhälle.

Delar alla västerlänningar samma värderingar..? Tyvärr gosse, värderingar är något som varje individuell person måste bilda en uppfattning om. Självklart säger jag inte att det bara finns negativa delar av den här lagen, men det här är ju kränkning. Naturligtvis ska invandrare själv försöka anpassa sig till samället så bra det går, men ska det verkligen vara på regeringens villkor? Är det verkligen förutfattat att en invandrare ska begå brott och stödja terrorism om han inte skriver på det här kontraktet?

Det finns andra sätt att påverka integrationspolitiken för det bättre istället för att tvinga människor att göra exakt som de säger. För det första så krävs det att de etnocentriska perspektivet som håller oss åtskilda slopas bort. Istället så bör "vi" se på det annorlunda från ett kulturrelativistiskt synsätt. Dvs: att ta lärdom från andra människors kulturer och försöka att förstå sig på dem innan man kritiserar dem. Det här ska naturligtvis gälla både den inhemska och den invandrade populationen. Det finns ignorans och fördomar från båda sidor, men skillnaden mellan ignorans och idioti är att en ignorant man har förmågan att anpassa sig, att lära sig nya saker, att vänja sig vid nya seder, medans en idiot är ett hopplöst fall. Men alla borde ändå förstå att idioti är inte begränsat till en människas hudfärg.

Så, alla invandrare blir automatiskt blattar? Så, om jag skulle invandra till Finland är jag en blatte?

Vad fan kacklar du om? Eller vänta... du behöver inte svara... tror inte jag kommer få något ut av det ändå.

SlewME skrev ett inlägg med ett par bra punkter. Men bristerna ligger ju i att denna lag inte är ett bra sätt att integrera människor till samhället. Det är skrämmande att de ska kräva så mycket. Förföljelse är inte långt ifrån när staten har dig precis vart dem vill. Det är klart att det måste ställas högre krav på invandrare, fast samtidigt så bör det även ställas högre krav inhemska medborgare. Socialstöd är inte ett invandrarproblem, det är ett samhällsproblem. Och det är en självklarhet att varje man vare sig han är gul, svart eller vit måste försörja sig själv. Men då måste man också ta det faktum i hand att det måste finnas jobb för alla som vill arbeta... vilket det inte finns.

Och tro mig SlewME när en invandrare tvingas att skriva på ett kontrakt där man tvingas ta avstånd från terrorism och bistå myndigheterna för att bekämpa detta, då är det inget snack om saken om vad det handlar om. Vi säger att en blond och blåögd norrman ska söka medborgarskap i Danmark, så kommer han självklart att få gå igenom samma process som vilken invandrare som helst. Skillnaden är bara att denne norrman inte kommer att registreras som ett potientiellt hot mot Danmark, det kommer däremot varenda muslim eller nordafrikan med ett arabklingande namn att göra. Så att säga att det inte handlar om rasism är fel.

Darkjak: suck, jag fattar inte varför du ens försöker. Det finns olika definitioner av terrorism kära du. Du är som klippt och skuren som reklamaffisch för värnandet av kapitalismen. Terrorister består inte bara av oorganiserade bönder. Det finns mer etablerade terroristorganisationer med större makt, som lyckas komma undan med större brott utan någon större uppmärksamhet. Terrorism godkänd av staten så att säga. Sionisterna är en av dessa, CIA en annan. Eller ja, hela USA:s styrelseskick skulle kunna stämplas som en terroristorganisation med tanke på hur skruvad deras utrikespolitik är. Att säga att USA är hjältarna bevisar att du inte har en jävla aning om vad du snackar om. Det finns inga hjältar, bara giriga svin och idioter. Och, ja, George Bush är en väldigt dålig president. Men Clinton var inte mycket bättre han själv. Liberal, demokrat, konservativ, republikan, samma skit! Deras enda intresse är bibehålla maktpositionen över folket. Två sidor av samma mynt. Vill du ha idioten till höger eller idioten till vänster.

- Wahalo

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta punkter är harmlösa. Det är bara tvånget som jag motsätter mig emot. Som Arvid sa så är de flesta saker som sagts här en självklarhet. Det är our way or the highway mentaliteten som får mig att rasa.

Jag erkänner att det danska samhället tar avstånd från terrorism och att varje medborgares plikt är att bekämpa terrorismen bland annat genom att bistå myndigheterna i det förebyggande och uppklarande arbetet.

Det är väl den här punkten som verkligen bevisar att detta inte är en bra idé. Som jag sa i mitt tidigare inlägg så kan detta lätt leda till förföljelseoch falska anklagelser. Ja, det händer varje dag.

Finns helt enkelt bättre sätt för att förbättra integrationspolitiken än att tvinga människor att göra precis som myndigheterna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...